Monday, January 1, 2018

Tahun 2018

1. Saya tahu dakwah memerlukan dana yang kuat.

2. Saya perlu memiliki kekuatan ekonomi untuk menampung kos dakwah.

3. Saya mesti menambah ilmu bagaimana duit bekerja untuk saya, bukannya saya bekerja untuk duit.

4. Saya berhutang dengan orang sebanyak RM10,000. Saya berhajat menyelesaikannya dengan bayaran RM1,000 sebulan selama 10 bulan.

5. Saya akan berpindah ke rumah sendiri pada Oktober 2018 dan saya perlukan RM5,000 untuk kos perpindahan. Saya boleh kumpul RM5,000 ini dengan simpanan sebanyak RM500 setiap bulan.

6. Matlamat kewangan terakhir saya ialah menyimpan untuk tabung kecemasan berjumlah RM24,000. Bagaimana saya boleh lakukannya? Saya perlu menyimpan sebanyak RM2,000 setiap bulan.

7. Demikian tiga matlamat kewangan saya pada tahun ini.

8. Matlamat lain ialah membaca, menulis, bersukan dan menghafaz al-Quran. Saya akan perincikan kemudian.

Sekian sahaja coretan saya pagi ini.
Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment